Veganski linzeri


    Linzeri su mali, svima dobro poznati kolačići koji su se većinom pripremaju za Božić. Kombinacija prhkog tijesto i slatkog džema savršeno se slažu jedno s drugim te čine neodoljivi spoj. Linzeri se često poslužuju sa drugim kolačićima, ali najčešće prvi nestaju što dovoljno govori o tome koliko su omiljeni.
    Priprema linzera vrlo je jednostavna i zabavna. Oblikovanje sa kalupima probudit će dijete u vama, ali i zabaviti vaše klince koji će biti presretni da mogu sudjelovati u izradi božićnih kolačića. Linzeri su ime dobili po originalnoj austrijskoj poslastici Linzer torti koja se sastoji od gotovo identičnih sastojaka.
   Kako je ovo veganska verzija linzer kolačića, umijesto maslaca koristila sam veganski maslac, chia sjemenke umjesto jaja, a umjesto običnog bijelog šećera ja sam dodala malo smjeđeg šećera. Stavila sam meni najdraže začine poput korice limuna, tonke i likera od badema, ali vi možete staviti vama omiljene začine (rum, vaniliju, cimet).  Upravo zbog ove kombinacije začina, moji veganski linzeri toliko su ukusni i mirišljavi da bi se mogli jesti i sami. Ipak, ja sam se odlučila za klasičnu verziju gdje se kolačiće slijepe džemom. Moj odabir je pao na Dida Boža ekološke džemove od šipka i kupine. Posipala sam ih sa šećerom u prahu i sve se mislim kako će ovi kolačići preživjeti do Božića :)

Sastojci: 
  • 2 i 1/4 šalice oštrog brašna za kolače
  • 1/2 žličice praška za pecivo
  • 1/4 žličice soli
  • 1 žlica mljevenih chia sjemenki (preporučam biljele) ili lana
  • 3 žlice vode
  • 3/4 veganskog maslaca
  • 3/4 šećera (ja sam stavila pola bijelog i pola smeđeg)
  • 1 žlica likera od badema
  • 1 žličica naribane korice limuna
  • 1 žličica naribane tonke
  • Dida Boža ekološki džem Kupina
  • Dida Boža ekološki džem Šipak
  • šećer u prahu

Postupak:


- Samljeti u blenderu ili mlincu za kavu chia sjemenke ili lan te staviti u posudicu ili čašu pa dodati 3 žlice vode 

- U veću zdjelu staviti veganski maslac i šećer te el. mikserom miksati 3 minute 

- Dodati chia sjemenke, liker od badema, koricu limuna i tonku te još jednom miksati 1 minutu

- U drugoj posudi stavite sve suhe sastojke: brašno, prašak za pecivo i sol 

- Polagano sipati u smjesu sa maslacem

- Kada ste dobili jednoličnu smjesu premjestite je na papir za pečenje i na nju stavite još jedan papir za pečenje

- Razvaljajte tijesto da bude debelo cca 1 cm

- Tako razvaljano tijesto stavite u hladnjak 30 minuta da se stisne

- Nakon 30 min stavite grijati pećnicu na 180 stupnjeva i izvadite tijesto za linzere

- Izrežite oblike po vašoj želji (pola linzera neka budu cijeli, a pola sa rupicom u sredini)

- Stavite peći u pećnicu otprilike 7- 11 min (to ovisi o jačini pećnice) 

- Kako je moja pećnica dosta jaka, trebalo mi je svega 7 min tijesto polako počne dobivati boju

- Kad su linzeri počeli dobivati boju izvadite ih iz pećnice i putite da se ohlade

- Nakon toga premažite ih sa Dida Boža ekološkim džemom od kupina i šipka te posipajte šećerom u prahu

U slast i sretni blagdani!








     






    Primjedbe

    Popularni postovi