Pečeni batat punjen varivom od zelene leće


   Slatki krumpir, poznat i kao batat, je jedna vrlo zanimljiva namirnica te svakako zauzima posebno mjesto u mojoj prehrani. Obožavam od njega raditi razna slatka i slana jela. Može ga se jesti kao prilog ili pripremiti kao glavno jelo. Ja vam donosim ukusnu varijantu sa varivom od zelene leće i crvene paprike.

   Leća je za mene kraljica mahunarki i mogla bi je jesti svaki dan. Osim što je ukusna ona je iznimno povoljna i nutritivno bogata namirnica koju ne bi trebali ignorirati. Leća je, nakon soje, povrće s najvećim udjelom bjelančevina, zbog čega predstavlja važnu ulogu u prehrani vegana. 

   U 100 grama leća sadrži 48 posto proteina i 46 posto vlakana od ukupnih preporučenih dnevnih potreba, zbog čega se preporučuje i u dijetalnoj prehrani, a sadrži i nezasićene masti koje čuvaju srce. Također sadrži značajne količine vitamina i minerala, a odličan je izvor i tiamina, vitamina B6, fosfora, magnezija, željeza i cinka.
   Postoji nekoliko vrsta leće: zelena, smeđa, crvena, žuta i crna. Ja sam u ovom jelu koristila Vedrini zelenu leću. 
   Zelena leća ima snažan okus, a odlično se slaže s rajčicom, lukom, češnjakom i maslinovim uljem. Možete je poslužiti kao glavno jelo u obliku variva ili juhe, na salatu ili kao namaz. Za razliku od drugih vrsta, zelena leća se najduže kuha, otprilike 45 minuta.
   U slučaju da nemate batat, ovo varivo od zelene leće može se jesti kao samostalan obrok.
  
Sastojci:

  • 250 g Vedrini zelene leće
  • 1 crveni luk
  • 2 češnja češnjaka
  • 1 crvena paprika
  • 1 žlica ajvara
  • 1 žlica maslinovog ulja
  • 1 žličica dimnjene paprike
  • 1 žličica curry praha
  • 1 žličica mješavine začina Garam masala
  • 1/2 povrtne kocke za juhu
  • 1 lovorov list
  • 500 ml destilirane vode
  • 3 srednja narančasta batata
  • sol i papar po želji
  • dekoracija: sirovi špinat, veganska majoneza i nar
Postupak:

    Leću oprati u vodi. Netko je stavlja namočiti par sati prije početka kuhanja ali ja ovaj put nisam imala vremena tako da sam ju samo oprala. U zagrijanu posudu stavite maslinovo ulje, luk, češnjak i papriku te tako dinstajte 5 minuta. Nakon toga dodajte opranu zelenu leću, lovorov list, ajvar, začine, kocku za juhu i vodu. Kuhajte otprilike oko 45 minuta tj. dok leća ne omekša. Povremeno promiješajte. 
   Zadnjih 20 minuta upalite pećnicu na 200 stupnjeva, operite batat i lagano ga izbodite vilicom na par mjesta. Stavite u pećnicu da se peče 20 minuta. Kada je batat pečen izvadite ga da se malo ohladi (oko 5 min) i prerežite na pola. Vilicom malo izdubite batat i napunite varivom od zelene leće.
   Ja sam punjeni batat dekorirala nasjeckanim špinatom, veganskom majonezom i narom.

Uživajte :)






Primjedbe

Popularni postovi