Veganska aromatična juha od Hokaido tikve i crvene leće

   Stigla nam je jesen, moje omiljeno doba godine. Kako su dani sve hladniji ništa ne zagrije bolje od mirisne juhice napravljene od plodova jeseni. Tako sam ja osmislila recept za vegansku juhu u kojoj je glavna zvijezda Hokaido tikva.
   Hokaido tikva je bogata vitaminima B1, B2 i B6 koji vraćaju energiju, kalij je zaslužan za dobar rad srca, a zajedno s fosforom izvrsna je kombinacija za kosti. Vrlo je bogata vodom i vlaknima, pa je lako probavljiva te djeluje kao čistač crijeva. Prava je riznica vitamina E, koji ima izrazito antioksidativno svojstvo, pa je vrlo moćan saveznik u borbi protiv niza bolesti.
   Odlučila sam je spojiti sa slatkim batatom i crvenom lećom koja je bogata proteinima, vlaknima i željezom pa je zato mogu jesti kao glavni obrok jer je jako zasitna. Kako bi se željezo iz leće bolje apsorbiralo potrebno je uz ili nakon obroka unijeti vitamin C, najbolje u obliku voća (zato sam je ja pokapala sokom limete).
   U juhu sam dodala ove aromatične začine: curry, garam masala, lovorov list i mljeveni đumbir kako bi mirisala na jesen.
   Kod ovog recepta mi se sviđa jer ne sadrži maslac, brašno, mlijeko i vrhnje koje se može pronaći u većini recepata za guste povrtne juhe. Razmišljala sam da dodam kokosovo mlijeko ali iskreno, meni ono preuzme cijeli okus pa mi to više nije juha od tikve. Zato sam dodala malo zobenog vrhnja ali tek na kraju, pri posluživanju.
   Bilo bi mi drago da ju probate napraviti jer je jako zdrava, jednostavna i pršti okusima.


Sastojci:

  • 2 šalice Hokaido tikve
  • 1 šalica batata 
  • 1 šalica crvene leće
  • 1 luk
  • 2 žlice maslinovog ulja
  • 2 šalice vode
  • 1 povrtna kocka
  • 3 češnja češnjaka
  • 1/2 žličice garam masala
  • 1/2 žličice curry praha
  • 1 lovorov list
  • 1/2 žličice mljevenog đumbira
  • 1/2 limete
  • Sol i papar po želji
Za dekoriranje: zobeno vrhnje, konopljine sjemenke, crni sezam, chilli vlasi.

Postupak:
 Tikvu i batat narežite na kockice a u većem loncu stavite maslinovo ulje da se grije. Na zagrijalo ulje dodajte narezani luk i pirjajte dok se ne opusti, a zatim ubacite tikvu, batat, češnjak, crvenu leću, lovorov list, vodu i povrtnu kocku. Sve zajedno treba kuhati 15 do 20 minuta dok bundeva ne omekša. Zadnjih 5 min treba dodati začine (garam masala, curry prah, mljeveni đumbir, sol i papar) i pokapati sokom limete.
 Kada je juha gotova sve zajedno stavite u blender i sve dobro izmiksajte. Stavite malo zobenog vrhnja, konopljine sjemenke, crni sezam i chilli vlasi ili ljuskice pa poslužite.
Dobar tek.










Primjedbe

Popularni postovi